dinsdag, december 16, 2008

Vlammen in Kasterlee?

Het is bijna zover, zondag gaan we het weten. Is de Hel werkelijk de hel of wordt het de hemel? De weersvoorspellingen ogen uitstekend voor deze tijd van het jaar. Nog een laatste regenzone voor woensdag en dan zou het droog blijven, met voor zondag een 8graden. Want eerlijk, als je 105km moet modderploeteren dan zie ik de helft de finish niet halen. De tapering is volop bezig. Conditioneel voel ik me goed, de strandrace met een nieuw PR vorige week + een goed gelopen laatste duurloop gisteren zorgen voor gemoedsrust. Om de finish heelhuids te bereiken wel te verstaan, want de Hel moet toch niet veel onderdoen voor een volledige triatlon. Een prognose. 15km lopen komt voor mij in tijd ongeveer overeen met 3.8km zwemmen. 105km MTB met 180km fietsen (alhoewel, een verzopen parkoer is beslist stukken zwaarder), enkel de laatste 30km lopen "zou" korter in tijd moeten zijn dan een afsluitende marathon. "Zou", want de voorbereiding was verre van zo goed als in het voorjaar voor de Ironman. We zien wel. Normaal stonden we met 5 WTDT'ers (http://wtdt001.blogspot.com/) aan de start. Enkel Kurt, die reeds 3x deelnam, moet forfait geven na een terugkerende oude blessure aan de knie. Ook voor de overige clubleden liep de voorbereiding niet vanzelf. Tony had enkele weken last van een kuitblessure opgelopen is enkele najaars trialruns. Peter geraakte geblesseerd tijdens een MTBtrainingsritje en Pascal was al meer dan een jaar uit wedstrijd na zijn volledige triatlon Almere. Clubpronostiek. Tony en Peter strijden zij aan zij en er volgt een millimeterspurt. Pascal er net achteraan. Voor mij zal het allang donker zijn. En daarna Duvels drinken, we zijn toch in de Hel of niet soms?

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik peinze toch da ge der ferm zal naast zitten met uwen pronostiek zulle moatje!