zaterdag, december 13, 2008

Start compleet gemist in Booischot.

Ere wie ere toekomt... Carine liep vandaag een zeer sterke wedstrijd op de veldloop te Booischot. Op het half bevroren parcours rondom de paardepiste aan sportcentrum "De Lichten" werd ze 24ste van de 50 masters dames. Ze bleef diverse atletes voor die in andere wedstrijden voor haar finishten. Ikzelf stond aan de start met een klein hartje. Afgelopen woensdag deed ik nog een loopbandtest bij de sportarts en dat is een kleine wedstrijd die je moet afhaspelen. Bovendien lag het parcours er in de Zuidkempische gemeente vrij hobbelig bij en dat is nooit goed voor 's mans kuiten. Na lange twijfel startte ik toch maar op spikes.Bij een onoplettenheid na de start werd ik echter al direct op achtervolgen aangewezen. Na 100 meter liepen er nog amper twintig lopers van de 100 vertrekkers achter mij. Start dus compleet de mist in, één lange inhaalrace voor de boeg. Gelukkig is Booischot een parcours op mijn maat. Lange rechte stukken, goed voor de grote foulée. Na een indrukwekkend inhaalmanoevre bleef ik op 1500 meter(1 ronde) van het einde steken rond de 35ste plaats. De derde cross van het najaar, en ook vandaag weer met de nodige kuitproblemen. In de laatste halve ronde voelde de rechterkuit aan de buitenkant weer stijf aan, doorlopen kon echter wel. De twee atleten waarmee ik nog in strijd lag moest ik wel laten gaan(waaronder clubgenoot Luc Lauwers). Veel achterstand liep ik echter niet meer op. De 36ste plaats aan de finishlijn, lang niet slecht, en 6km afgelegd tegen dik 16km/u. Waarschijnlijk ga ik toch iets moeten vinden om de kuitproblemen met het lopen op spikes uit de wereld te helpen.Ofwel een spikeplaat onder de loopschoenen laten monteren; ofwel "offroad" schoenen aanschaffen (met "noppen" onder) waar ook mee kan gelopen worden en die meer demping geven. Mocht er iemand weten waar in België of Nederland ik deze schoenen kan vinden, die mag dit altijd melden in een reactie op dit verslag. Volgende week verhuist het veldloopcircus naar het prachtige domein van de Lilse Bergen, waar de kersverse nieuwe atletiekclub "Atac" zal instaan voor de organisatie, een aanrader van een wedstrijd, zowel voor de atleten als de toeschouwers. Ondergetekende zal er ook zijn , zoals elk jaar als speaker. Morgen gaat het Europees kampioenschap veldlopen door in Brussel, een lust voor het oog van elke rechtgeaarde atletiekliefhebber.

Geen opmerkingen: