dinsdag, januari 15, 2008

Reus van Vlaanderen

Sinds kort leerden we Dirk kennen. Van Thuyne wel te verstaan. Dirk is een toffe en gepassioneerd loper geworden na een carriere in het wielrennen en geeft het geluk om dit jaar het Dreamteam van Runnersworld te mogen vervoegen om zijn persoonlijke ambitie in Rotterdam scherp te stellen. De uitrusting en begeleiding is er alvast.

Tijdens de duurlopen die hij met Lore (en sporadisch met mij) loopt oogt de basisconditie allezins goed. Dirk is beter gekend als de Reus van Vlaanderen, heeft een leuke blog op sport.be (zie links), schreef het boek "fietsen in de Vlaamse Ardennen" en is redacteur bij Grinta!, een nieuw tijdschrift voor de Vlaamse sportieve fietser, een tegenhanger voor het nogal Hollandse Fiets. Ik ben alvast verkocht.

Over begeleiding gesproken. Vorige week heb ik een fiets inspanningstest laten uitvoeren bij de sportarts. Het was exact 5jaar geleden dat ik mijn 1ste test liet doen en we hadden nu vergelijkingsmateriaal. Toen zowel als nu ongetraind. De resultaten waren goed. Zoals verwacht een lage overslagpols en snelle verzuring, gevolg van momenteel karige fietstrainingen, maar wat zeer goed bleek, was dat mijn vermogen sterk gestegen was. Bij 2mMol (lactaatgehalte) was dit met 63Watt en bij 4mMol met 36Watt verbeterd. Vooral de 2mMol grens is belangrijk bij een Ironman. Deze test was zelfs heel wat beter dan 4.5jaar terug net voor La marmotte.

Volgende week start mijn trainingsschema en begint het serieuze werk. Tot nu toe was het vooral zwemmen. Met onze nieuwe zwemtrainster Stephanie zal ik ook daar zeker nog progressie boeken.

Geen opmerkingen: