maandag, januari 28, 2008

Aftellen!


It's the final countdown. Ooit een gekend radiodeuntje, maar voor mij geeft dit nu een andere betekenis. Nog 159 dagen 17uren en 2minuten vooraleer het startschot wordt gegeven in de Langener Waldsee te Frankfurt. Mijn eerste "echte" trainingsweek zit erop. 6.5km gezwommen, 186km gefietst, 22km gelopen en anderhalf uur krachttraining. Totaal goed voor ongeveer 15u training. Mijn Ironman trainingsschema is opgedeeld in 4 fases van elk 6weken.
Eerst de aanpassingsfase om het lichaam gewend te maken aan geregelde training en bijschaven van de zwemtechniek. Daarna volgt de aërobische basis om de langere afstanden te trainen, gevolgd door de specifieke Ironman-basis waar de intensiteit wordt opgedreven en tenslotte de wedstrijdfase om de puntjes op de i te zetten. Woensdag laatst hadden we een zwemtest met de club onder toezicht van Stephanie. De 30minuten test, dit is zoveel mogelijk meters zwemmen in 30 minuten, da's alles. Het leven kan toch eenvoudig zijn hé. Ik haalde 1770meters, goed voor een gemiddeld tempo van 1'41"/100m. Op 1000m haal ik nu een tijd van 16'50", dit is al meer dan 5minuten vlugger dan 4jaar terug! Vorig jaar zat ik nog constant in de achterhoede van de clubtrainingen, nu kan ik me al bij de middenmoot standhouden. Zo, genoeg geschreven, er dient nog getraind te worden.

Geen opmerkingen: