zondag, januari 20, 2008

Mooie prestatie op het Netepark.

Een stevige westenwind en zachte temperaturen. Dat waren de weersomstandigheden deze namiddag in een meer dan behoorlijk bevolkt Netepark tijdens de jaarlijkse veldloop van Ac Herentals. Met een minimale voorbereiding van slechts 3 weken duurtraining werd de grote mastersbende op gang geschoten omstreeks 15u35. Met bijna 160 deelnemers in één reeks(inclusief de juniors) werd het de eerste 500 meters een gedrum van jewelste. Rond de vijver in het park is voorbijsteken in de eerste ronde bijna onmogelijk en moest ik dus na een zeer matige start temporiseren tot bij het ingaan van de tweede ronde. Een stevige versnelling op een breder stuk van het parcours bracht me op enkele honderden meters tijd ongeveer 30 plaatsen dichter.Op een modderige maar al bij al goed beloopbare omloop werd het de twee laatste ronden overleven, en vooral niet te veel omkijken. De laatste ronde legde ik volledig af in mijn eentje , en kon een aanstormende groep van een atleet of tien nog op veilige afstand houden. Crossen is zwaar.... Het is zoals bij de veldrijders: de ganse tijd door het rood gaan.... en nog verder. De cijfers dan: 52ste plaats op 128. 23'55" over 6,23km. Niet slecht met enkele duurloopjes en een sporttest in de benen.
Tot slot wil ik nog de talrijke supporters bedanken , niet alleen die van Ac Herentals, maar ook die van de andere atletiekclubs. Het doet deugd om aangemoedigd te worden. En zo zijn we terug bij de bende...............

1 opmerking:

Anoniem zei

proficiat met je goede prestatie.