zondag, november 04, 2007

Nog niet versleten.

Vandaag startte in de regio het veldloopseizoen met de cross in Bonheiden. 174 masters en 26 juniors gingen in één reeks van start voor een afstand van 6,35km. Er hoeft geen tekening bij gemaakt te worden dat het drummen was enkele meters na het vertrek. Met een goeie uithoudingsbasis maar weinig weerstand kon ik op het snelle parcours vandaag wat werken aan de snelheid. Na een matige start (het ging gewoon niet rapper de eerste 100 meter) was het even inhouden tot de massa uit elkaar getrokken was. Met een wedstrijd in de wedstrijd tussen diverse clubgenoten werd het ongemeen spannend. Zo haalde ik iets voor halfweg Koen Willemsen bij , en liepen we een gegeven ogenblik met vijf "Herentalsenaren" bij elkaar. Marc Raets, Paul Daems, marathoncrack Frankie Leus , Koen Willemsen en mezelf. Lang duurde deze hergroepering niet. Na een versnelling van Daems en Willemsen moest ondergetekende passen en was het beste kruit reeds verschoten. Ik kon echter mijn plaats wel handhaven en haalde in de laatste ronde nog twee masters bij. 22'37" was de eindtijd , 17" trager dan vorig jaar , dus tevreden dat ik eindelijk terug op een mooi niveau aan het lopen ben. Met mijn 39ste plaats kon ik best leven.

1 opmerking:

Anoniem zei

Af en toe laat mijn geheugen mij niet in de steek. Zo herinnerde ik mij reclame voor een blog van een bepaalde collegaloper die de naam Dirk Vissers draagt.

Mooie blog (alleen mis ik de foto's van de loperinnekes in toppeke, of is dit niet de bedoeling?).

Tot op een van de volgende.