zondag, oktober 01, 2006

Loopconditie in stijgende lijn

Eigenlijk alleen maar goed nieuws te melden vanuit de zuidkempische gemeente Hulshout. Daar werd vandaag de Neteloop georganiseerd met maar liefst keuze uit vier verschillende afstanden. Een mooi bosrijk parcours , en de mensen die mij goed kennen weten dat ik een boontje heb voor deze gemeente. Hier ben ik al diverse jaren speaker op de jaarlijkse nationale veldloop begin januari en met de halve marathon van Eindhoven van volgende week in het vooruitzicht leek het me gepast om vandaag te kiezen voor een kortere wedstrijd. Klaar dus voor de 7km die startte omstreeks 14u30. Veel volk , want alleen al op deze afstand kwamen er 165 deelnemers aan de start. Bedoeling was om van in het begin met de kopgroep mee te gaan , maar samen met de 7km werd ook de kortere afstand van 3,5km gelopen. Er werd dus zeer snel gestart en aan km 1 gaf de chrono 3'20" aan. Uiteindelijk liet ik de kop van de wedstrijd voor wat ze was , maar echt terugvallen deed ik niet , er kwam ook niemand uit de achtergrond terug. Kwestie was van het tempo zo hoog mogelijk te houden , en het voordeel van een goed bezette stratenwedstrijd is dat er steeds "strijd" is , ook deze keer , zelfs tot op de meet. De 6de plaats werd mijn deel , tijd 25'12" . Zeer snel , zelfs tegen meer dan 17km/u , want op de officiële uitslag stond een afstand vermeld van 7,2km. Twijfelachtig , aangezien ik de vorige weken maar amper (en zelfs niet) de 16km/u haalde. Uiteraard gaat het hier "maar" over een 7km koers , doch zoals reeds gezegd was de concurrentie zwaar , wat ervoor zorgt dat er sneller wordt gelopen. Het draaide ook veel beter dan de vorige weken , wat erop wijst dat dat de conditie aan de beterhand is en de trainingen vruchten beginnen af te werpen. Dat is hoopvol voor volgende week , maar een halve marathon is géén 7km race .....

Geen opmerkingen: