dinsdag, oktober 10, 2006

Geen (groot)vreugdevuur in Eindhoven

Afgelopen zondag ging ik van start in de halve marathon van Eindhoven.Een opgegeven tijd van net onder de 1u20' bij de inschrijving zorgde ervoor dat ik in het eerste startvak mocht plaatsnemen. Een groot voordeel , daar er in deze populaire stratenloop over 21,1km meer dan 5000 deelnemers van start gaan. Op de vierde startrij , hoopte ik op een tijd van net onder de 1u20' , wat me in de buurt van mijn persoonlijk record zou brengen. De kilometers dienden dus te worden afgelegd in 3u46' . Precies om 14u werd de halve marathon op gang geschoten.Onder een stralende "Indian Summer" zon en bij een licht briesje kwam ik na 1km exact door in 3'45" , mooi op schema dus. Clubgenoten Maarten Van der Donck,Paul Denolf en Roel Jacobs had ik toen al moeten laten gaan , zij gingen voor een tijd rond de 1u18'. Al snel werd duidelijk dat ik het vooropgestelde tempo niet kon aanhouden , en naarmate de wedstrijd vorderde verloor ik toch een tiental seconden per kilometer. Het ging niet vlot tijdens de eerste wedstrijdhelft , maar aan km10 kon ik toch enkele medelopers inhalen en ter plaatse laten. Een toptijd zat er toen al niet meer in , doorkomst aan de 10de km lag net onder de 39'. Het bleef zwoegen en aanklampen en de benen voelden totaal niet fris aan. Het Nederlandse publiek is en blijft echter wel zeer sfeervol en sportief alle lopers aanmoedigen , daar kunnen Belgische (loop)supporters nog wat van leren ! Eindhoven staat op zijn kop op deze 2de zondag van oktober en de talrijke orkestjes langs de kant brengen veel ambiance. Ondergetekende ging er echter niet sneller door lopen , eindtijd bij de aankomst : 1u23'41" , ontgoochelend , maar wel een mooie plaats in de uitslag , 84ste. Niet het verhoopte resultaat dus , en achteraf bekeken is dit eigenlijk niet meer dan logisch. Na een trainingsopbouw van slechts weken mag men geen wonderen verwachten; er is nog veel werk aan de winkel.... Toch heb ik me zeer goed geamuseerd daar in de Zuidnederlandse stad. Nog een proficiat aan Maarten Vander Donck met zijn tijd onder de 1u18' en een dankwoordje aan Paul Denolf voor de rit naar ginder en terug. Volgende keer beter , zeker ......

1 opmerking:

Anoniem zei

Het was inderdaad weer feest in Eindhoven!