zondag, oktober 22, 2006

5km in Lier en oefencross te Herenthout

Voor het tweede weekend op rij waagde ik me aan twee wedstrijden. Gisteren stond het eerste luik van de "natuurlopen" in Lier op het programma. Aangezien ik nog wat weerstand en snelheid kan gebruiken ging ik van start op de 5km. Twee jaar geleden mocht ik twee keer op rij deze kortste afstand als winnaar op mijn palmares schrijven, daarom dat de ambitie dit jaar weer hoog was. Van bij de start werd er een stevig tempo opgelegd , vooral door mezelf. Ik nestelde me direct aan de kop en beukte tegen de wind in naast het Netekanaal. Na 2km was de verbrokkeling compleet. In mijn spoor zag ik nog een drietal medevluchters , waaronder twee "youngsters" van organiserende club Ac Lyra zelf. Met een paar versnellingen probeerde ik me af te zonderen , echter zonder resultaat , want na 4km wedstrijd kwamen de jonge gasten opzetten , en was ik eraan voor de moeite. Na een paar verwoede pogingen om alsnog aan te klampen , moest ik met nog 600 meter te gaan toch de rol lossen. Uiteindelijk eindigde ik 4de in een ,voor mezelf, goeie tijd : 17'52", maar ik had me laten vangen als een kip zonder kop. Volgende keer toch een andere tactiek proberen , en de jeugd het werk laten doen onderweg. Dat is echter mijn natuurlijk temperament , ik dien de koers zelf hard te maken , want in de spurt maak ik niet veel kans. Vandaag dan maar naar Herenthout voor de volgende oefenveldloop op rij van Ac Herentals. Op het mooie bosrijke en snelle parcours van de "Bosloop" en de vroegere veldloop die hier jaren geleden werd georganiseerd , moest ik zeker uit de voeten kunnen. Na een niet al te snelle start , kwam er snel duidelijkheid in de koers , de Herentalse jeugd (seniors en juniors) liepen net zoals vorige week vooraan , en ik klampte aan voor een 7de a 8ste plaats . In de laatste 2km kreeg ik echter af te rekenen met een verkrampte rechterkuit , wat me toch wat deed uitbollen. Uiteindelijk werd ik 8ste , en dik tevreden : 9,5km in 35' . Ondanks de kuit kon ik toch nog wat uitlopen , dus zo erg zal het wellicht niet zijn . Dit was mijn achtste wedstrijd in vijf weken , een mooie periode dus van opbouw. Nu ga ik eerst een paar dagen wat kalmer aan doen (lees loslopen) , om dan de definitieve eindvoorbereiding te starten voor het veldloopseizoen dat begint op 5 november .

Geen opmerkingen: