zondag, november 05, 2006

Zeer knappe koers in Bonheiden

ALs ik deze keer niet supercontent kan zijn , dan moet ik nooit tevreden zijn. De eerste veldloop was een schot in de roos. 25ste plaats op 152 deelnemers in de mastercross. Daar had ik vooraf voor getekend. En toch is dit geen echte verrassing , vorig jaar was ik hier al 31ste , met een pak minder training , dus logischerwijze dat het deze keer minstens even goed zou zijn. Op domein Berentrode in Bonheiden stond dus weer een massaal "pak" masters aan de start , en bij zulke gelegenheden ben je maar beter snel mee weg vooraan. Dit is echter niet mijn sterkste punt , want na 300 meter zat ik ergens rond de 50ste plaats. Drummen in de eerste bochten , en geen snelle startbenen , dat werd dus een inhaalrace. Enkele "tussensprints" op de eerste bredere stroken grasveld brachten mij weer in stelling. Heel de koers voelde ik mij opperbest , en bleef ik opschuiven. Tot mijn grote tevredenheid kon ik ook een kleine revanche nemen voor de verloren provinciale titel op de 10000m van september door opponent Bart Heylen in de spurt voor te blijven. De goeie conditie van de voorbije weken (waaronder de oefencrossen van Ac Herentals) werd dus bevestigd. De 6,35km werd afgelegd in 22'20" , als de afstand correct is betekent dit een snelheid van meer dan 17km/u. Het parcours in Bonheiden is dan ook supersnel met lange rechte stukken , dus helemaal iets voor mij. Een minpuntje echter , de rechterachillespees "knaagt" al enkele dagen tijden de trainingen , en ook vandaag deed ze wat tegen tijdens de wedstrijd. Als dit maar geen blessure wordt ...... bang afwachten . Volgende week bij leven en welzijn staat Betekom op het programma . "Just go for it" , was ooit een slogan van een bekend sportmerk , dat gaan we dan ook doen , als de pees het uithoudt tenminste .

Geen opmerkingen: