zaterdag, september 12, 2009

Succesrijke Monumentenmarathon.

De tweede Monumentenmarathon van de Kasteellopers was een groot succes. De winnaars van twee jaar geleden konden hun titel verlengen. Paul Mertens bij de mannen(2u44'20") en Patricia De Proost bij de vrouwen(3u29'45"). In totaal werden er over de negen verschillende afstanden 434 aankomsten geregistreerd. Voor mezelf betekende dat een speakeropdracht van meer dan zes uur. De klassieke Monumentenloop over 14km werd gewonnen door Kasteelloper Gunter Geens. Maarten Van der Donck legde een laatste test af voor de Eindhoven marathon op de 28km. Louis Hufkens liep in Vorselaar zijn 130ste marathon in een speciale outfit. Een ontworpen "kleed" droeg de naam van alle sponsors die bijdroegen voor Artsen Zonder Grenzen.
Mijn achillespees speelde heel de namiddag op. Het wordt dus allicht zeker een dag of vijf rust. Maandagavond zal ik meer weten, na het bezoek aan de sportdokter. Na de uitreiking van het laatste podium iets voor zeven uur repte ik me naar de Vorselaarse voetbalvelden waar het duel plaatsvond tegen Oelegem. Beide ploegen komen uit in 2de provinciale. Het was jaren geleden dat ik nog eens naar de plaatselijke voetbalclub ging kijken, maar deze keer had ik er wel een goeie reden voor. Mijn schoonvader woont in Oelegem en ik zat zodoende heel de wedstrijd tussen de supporters van de bezoekende ploeg. Vorselaar kon uiteindelijk winnen met 1-0 via een doelpunt in de laatste minuten van de wedstrijd.

Geen opmerkingen: