woensdag, september 23, 2009

Alles of niks geprobeerd.

De eerste looppassen na tien dagen rust vielen maandag redelijk mee. Een half uurtje kon ik pijnvrij lopen, doch de pees knaagde soms nog een beetje. Gisteren dan maar alle troeven ingezet , met nog een kleine vijf weken voor de Etten Leur marathon. Een duurloopje gedaan van een uurtje en dat ging me zeer goed af. De binnenkant van de pees bleef nog wat gevoelig het eerste half uurtje, maar daarna was de pijn verdwenen. Met een goed gevoel gaan slapen , maar vanavond terug naar af. Na 10 minuten heb ik het lopen weer moeten staken. De zere plek is nog te gevoelig en na een paar pijnscheutjes hield ik het voor bekeken. Ik heb in ieder geval geprobeerd om er iets van te maken, maar de beslissing is gevallen. 2009 zal een jaar worden zonder marathon, dat is intussen zes jaar geleden. De pees moet eerst volledig genezen zijn vooraleer er terug zal getraind worden. Risico's lopen heb ik nooit gedaan en ook dus deze keer niet. Morgen nog een doktersbezoekje brengen voor een behandeling en dan een week rust. Daarna ga ik zeer rustig terug beginnen. Intussen zal de fiets dan maar voor de alternatieve training moeten zorgen. Binnenkort gaan we bouwen naar een goeie winter en hopelijk een mooi loopvoorjaar.

1 opmerking:

Johan zei

spijtig Dirk, maar toch een spoedig herstel gewenst. Het weekendje Zwarte woud zit al in mijn planning.