vrijdag, september 11, 2009

Einde van de feestvreugde ?

Okee, ik zal het maar bekend maken, ik ben aan het trainen voor de marathon van Eindhoven, die precies over een maand plaats heeft. De conditieopbouw verloopt prima en het is zeer lang geleden dat ik nog zo goed aan het lopen was. Tot gisteren... De linkerachillespees is aan de binnenkant weer beginnen knagen (een oude kwaal die terug de kop opsteekt) en de geplande lange duurloop van vandaag is de mist ingegaan. Meer zelfs, het gaat van kwaad naar erger. Deze namiddag voel ik de blessure bij elke stap. Allicht een gevolg van te lang te blijven lopen met oude schoenen. Door mijn zware loopstijl is een doorsnee loopschoen bij mij sneller versleten dan normaal en toch zal ik het niet leren. Ik wissel nochtans regelmatig af met drie paar in gebruik. Bang afwachten wat het wordt: ik rust alvast tot zondag en ga dan nog eens opnieuw proberen. Mocht de blessure langer duren dan overweeg ik om Eindhoven over te slaan en mijn pijlen te richten op Etten-Leur , de Nederlandse stad in Brabant waar de klassieke afstand geprogrammeerd staat voor einde oktober. Vooreerst is er morgen nog het speakerwerk op de Monumentenmarathon van de Kasteellopers en bijhorende wedstrijden zoals de klassieke Monumentenloop over 14km. Iedereen is trouwens van harte welkom op het Vorselaarse sportcentrum vanaf iets voor 13u. We gaan er weer een feest van maken. Intussen duimen voor mijn pezeke... En mocht jullie me morgen niet onmiddellijk herkennen, ik draag een nieuwe bril, erg modieus moet ik zeggen. Het werd wel tijd na bijna zes jaar.

1 opmerking:

Johan zei

Duimen dat alles goed komt dirk.