zaterdag, mei 02, 2009

Terug in mijn biotoop!


Stiekem had ik een dag of tien geleden de 1ste mei met stip aangeduid. Afwachtend hoe de laatste trainingen deze week zouden verlopen, nam ik al dan niet de beslissing om op de Dag van de Arbeid te starten in een loopkoers. De duurlopen draaiden positief uit en dus op naar Geel-Holven gisterenavond voor de kortste afstand, de 4,8km. Eerst de souplesse, weerstand en snelheid een beetje bijschaven en niet direct overdaad plegen, vandaar de keuze voor deze afstand. Een mooie lenteavond, een gezellig kermissfeertje, veel oude bekenden die ik terug zag, mmmm.... dit voelt aan zoals thuis! Buiten twee grappige anekdotes een vlekkeloze organisatie van de plaatselijke Landelijke Gilde in samenwerking met Ac Geel. Ik was niet alleen om de wenkbrauwen te fronsen toen de speaker enkele ogenblikken voor de start blijkbaar fier de deelname bevestigde van Yoeri Beyens (de latere winnaar van de 12,5km) die werd aangekondigd als deelnemer van de 4x400 meter ploeg aan de voorbije Olympische Spelen. Een klein lachje kon ik niet onderdrukken bij deze toch wel vrij grote "atletiekvergissing". Enfin , de man deed zijn best om alles in goede banen te leiden! Een tweede grappig moment deed zich voor bij de kleedkamers. Twee deuren, echter zonder verdere aanduiding welke de dames of heren ruimte was. 50% kans dus, zeer voorzichtig opende ik de deur links van mij en prijs natuurlijk! Snel de deur weer dicht en dan maar wijselijk de rechtse deur genomen! Tien minuten later dezelfde vergissing, maar dan wel een bende gibberende en kwetterende dames die ook de verkeerde deur namen. Tussen deze twee gebeurtenissen door moest er ook nog gelopen worden, na een zeer snelle start (3'30" in de eerste km) lag het tempo de volgende kilometers een stuk lager. Toch nog op de 9de plaats geëindigd in 17'24", meer dan 16km/u, van een rentree gesproken! Tevreden huiswaarts gekeerd dus.
Vandaag op mijn gemak een duurloopje gedaan van 10km, en raar maar waar: op het sportcentrum stond een Mechelaar met een mountainbike die me naar de start en het parcours van de Monumentenmarathon vroeg. Gewapend met balpen en fototoestel kwam de man het parcours (nu al) verkennen! Rare jongens, die lopers. (Foto(bron): met dank aan Landelijke Gilde Geel-Holven)

1 opmerking:

Valerie zei

Mooie foto! Sta je nu te lachen van tevredenheid of te schreien :-)