zaterdag, mei 16, 2009

Een ree in de dreef , sluikstorten en regen in Hallaar.

Ik heb er weer een drukke sportweek opzitten. Het zwaartepunt lag gisterenavond in Hallaar maar het mooiste moment beleefde ik afgelopen dinsdag toen op een dertigtal meter voor me een ree de dreef naar het kasteel overstak. Op zich geen uitzonderlijke gebeurtenis ware het niet dat de kasteeldreef zo goed als in het centrum van ons dorp ligt. Het stemde me blij en maakte van mijn 13km lange duurloop één grote gebeurtenis. Toch moet er me één ding van het hart: meer en meer kom ik als dagelijks sporter zwerfafval tegen. Je kan het zo gek niet bedenken of je ziet plastic, blikjes, pmd afval , kortom alle rommel die daar binnen 100 jaar nog te vinden is. Ik wil niet de moraalridder uithangen maar ik weet echt niet wat deze mensen bezielt. Neem jullie rommel mee naar huis! In diezelfde mooie dreef ligt zeer opvallend een achtergelaten bus van een wasmiddel, je kan er echt niet naastkijken. Onze natuurwegen liggen er vol van. Draag aub zorg voor deze aardbol en begin bij jezelf.
Terug naar vrijdag dan maar. In Hallaar waren de Heistse Berglopers zeer succesvol want niet elke organisatie kan 880 inschrijvingen bij elkaar krijgen voor een loopwedstrijd. Het decor is echter niet te versmaden, je kan 1 ronde (5km) , twee of drie ronden lopen in de mooie bosrijke omgeving van de Averegten. Een prachtig natuurdomein dat zich uitstrekt tussen Itegem en Heist op den Berg. In navolging van de 5km in Geel twee weken geleden, maakte ik me hier ook op voor de kortste afstand. De benen voelden echter niet fris aan, maar wel het weer. Bij de start begon het te regenen en 13° is dan niet echt warm. Met zoveel lopers aan de start is er automatisch een sterke bezetting, mijn uiteindelijke 23ste plaats (op 337) zegt genoeg. Het gedrum in de start op zo een korte afstand is niet aan bij besteed, waardoor het weer een lange inhaalrace werd. Met een gemiddelde van 3'37"/km ben ik best tevreden.
Vanmorgen had ik toch wat last van verzuurde spieren tijdens de voormiddagtocht op de koersfiets. In de namiddag stond er een optreden op het programma van de rockgroep Sjfëttlich, waar Brecht leadgitaar speelt. Op het "Vospop" festival in Bree gaven ze driekwartier het beste van zichzelf. Ik denk dat ik morgen maar eens een rustdag neem...

Geen opmerkingen: