zondag, september 07, 2008

Grand Raid Godefroy

Net terug van een doornatte en modderige Grand Raid in Bouillon. Dit was mijn derde deelname, na de droge versie van 2003 en de zompige 2005, was het nu een echte verzopen versie. De paden lagen er modderig maar toch beter berijdbaar dan op de Houffamarathon erbij. Nu was de regen de spelbreker, met momenten viel deze met bakken uit de lucht. Ik zag bij afdalingen geen steek door mijn bril, maar zonder ging ook niet want de modder spatte constant in de ogen. Halverwege na 47km was het genoeg geweest. De marathon van volgende week is belangrijker. Ik kwam hier vooral voor de fun om eens lekker te biken in deze prachtige streek maar aan modderrijden in de gietende regen beleef ik toch maar weinig plezier. Lore was er zeker niet rouwig om en blijkbaar was ik duidelijk niet de enige van dit gedacht. Sire, der zijn geen flandriens meer, so what? Voordeel was nu niet aanschuiven aan de douches en nog op een redelijk uur naar huis. Bij mijn chip inlevering kwam ik toevallig nog clubgenoot Pascal tegen, die de 70K deed en zich ook klaarstomend voor Kasterlee. Al bekende ik hem niet direct, vreemd hoe modder zo vlug iemand in een negerke kan veranderen. De dag ervoor zijn we naar een downhill wedstrijd gaan kijken. Amaai, dat zijn echte geschifte freaks. Op een bepaald moment moesten die kerels van een verhoog van zeker 3m over de straat springen om dan op een steile modderhelling verder te landen. Echt nie normaal.

Geen opmerkingen: