dinsdag, september 30, 2008

2u03'59"


Gebre deed het weer! Op het snelste marathonparcours ter wereld (Berlijn) zette de beste lange afstandsloper aller tijden een historische tijd neer. 2u03'59" klinkt een stuk sneller dan 2u04' , ook al maakt het slechts 1 luttele seconde. Ik kan erover meepraten.......... In 2001 liep ik mijn beste tijd op de 10000 meter: 36'00", weliswaar op de atletiekbaan(wegwedstrijdtijden over 10km tel ik niet mee, omdat deze bijna nooit correct zijn). Zeven jaar later heb ik nog altijd spijt van die ene seconde. Zeg nu zelf: 35'59" is toch mooier dan 36'00". De nieuwe wereldrecordtijd is sowieso historisch: nog nooit werd een marathon onder de 2u04 gelopen. Hier nog meer cijfermateriaal: Haile liep in de Duitse hoofdstad tegen 20,4km/u , omgerekend elke kilometer in 2'56". Menig recreatief fietser heeft moeite met dit tempo........ In de toekomst zie ik maar één atleet in staat om ook dit wereldrecord van de Ethiopiër te breken; zijn kroonprins Kenenisa Bekele.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat is wel waar van die luttele seconden. Het klinkt beter. En voor je eigen moraal is het ook plezant :-) Misschien loop ik ook wel eens in Berlijn. Al ben ik niet voor Duitsers :-) Heb jij Berlijn al gelopen?

Anoniem zei

Heb jij nooit een 10 000 sneller gelopen?
Ik had met de uurloop 35'54,1"
Ben ik hiermee dan officiëel beter dan jij ooit geweest bent? Dat kan ik moeilijk geloven.