woensdag, juli 09, 2008

Een doordeweekse dag in Tessenderlo.



Eerst en vooral wens ik mijn grote bewondering en appreciatie uit te spreken voor mijn blogcollega Johan, die met verve Ironman geworden is afgelopen zondag. Een verbluffende prestatie! Eergisteren had traditioneel begin juli één van de klassiekers der stratenlopen plaats in het Limburgse Tessenderlo. Vroeger genoemd naar een bekend sportmerk, nu gewoon The Classic genaamd. Een werkmakker had me enkele maanden geleden uitgedaagd om daar de (loop) confrontatie aan te gaan op de 10km. En uiteraard had ik ja gezegd. Ivan traint ook regelmatig en is uitermate sportief. Wij dus naar een winderig en regenachtig Tessenderlo, de thuisbasis van Tia Hellebaut. Mijn collega had ervoor gezorgd dat we een startplaats hadden in de eerste box, een vereiste om een goeie tijd te lopen. Bijna 2300 deelnemers stonden omstreeks 20u klaar voor een koers doorheen een sfeervol dorpscentrum, dat vanwege de braderij en kermis elk jaar overrompeld is door het volk. Als ik qua meest sfeervolle loopwedstrijd van België moet kiezen tussen de 20 van Brussel en The Classic, dan gaat mijn voorkeur toch naar de laatstgenoemde. Na een matige start kon ik vlug een stevig tempo vinden, en zou dat niet meer kwijtraken. Week na week voel ik me eigenlijk sterker worden, en ook vandaag ging het beter dan een week geleden in Vorselaar. Geen makkelijk parcours, met een drietal hellingen vrij kort op elkaar.Tot aan km9 bleef ik atleten inhalen, en ook in de laatste 1000 meter was er van tempoverval geen sprake. Heel veel volk langs het parcours, wat een enorme boost geeft. Collega Ivan Cools zag ik alleen in de start, nadien wist hij me te vertellen dat steken hem tegenhielden om sneller te gaan lopen. Toch nog een zeer mooie eindtijd voor hem: 40'10", wat een 205de plaats opleverde.Ook een andere werkmakker, Stefaan De Ceulaer liep een uitstekende 10km, hij deed 51'27"over de afstand. De finish is op het mooie sportcentrum met als decor de atletiekpiste. 83ste plaats, in 37'35", zeer tevreden. Tot slot wil ik nog een woordje van dank richten aan Nele, Stefan en Erwin voor de "support" onderweg. (met dank aan Stefan Bomans voor de foto's)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Sterk Dirk, we gaan toch ne keer de Transalpine run moeten overwegen.

Anoniem zei

proficiat met je hele knappe prestatie!