zondag, oktober 14, 2007

Zware trainingsweek eindigt met oefenveldloop in Herentals.

Met meer dan 90 loopkilometers heb ik een stevige trainingsweek achter de rug. Vandaag stond de zwaarste cross van het seizoen op het programma, eigenlijk "maar" een oefencross van Ac Herentals. Het parcours op en rond de Herentalse Finse piste maakte de wedstrijd lastig. Zes ronden van 1400m brachten in totaal 8600m met bijna geen meter vlakke weg. Met een mooie vijfde plaats en een strijd tot op de meet met Herman Bastiaens en Paul Daems was ik zeer tevreden. Ik trachtte in de laatste ronde mijn metgezellen met een paar versnellingen nog te verschalken, echter in de laatste 200m was ik eraan voor de moeite, en moest ik plaats drie en vier laten gaan. Geen probleem, ik heb nooit een snelle finish gehad, en de afgelopen weken stonden alleen in het teken van het leggen van een basis, met vele trage kilometers.
Overzicht van de afgelopen trainingsweek:
ma.8/10: 10km loslopen.
di.9/10: vlotte duurloop 14km
wo.10/10: opwarming/ 6x1000m tussen 3'40" en 3'50"/cooling down
do.11/10: 25km trage duurloop
vr.12/10: rustdag
za.13/10: 15km ochtendloop
zo.14/10: opwarming/8,6km veldloop Herentals/cooling down

Geen opmerkingen: