zondag, oktober 21, 2007

(Nog)Niet super in Kortessem

Na enkele weken van vele kilometers stond vandaag de eerste echte test voor mezelf op het programma. Het in(Limburgs)Haspengouw gelegen Kortessem stond paraat voor de "zes kerkenloop"; een heuvelachtige stratenkoers doorheen de prachtige natuur. Er zaten inderdaad enkele stevige kuitenbijters in, maar de wedstrijd valt zeker niet te vergelijken met bijvoorbeeld "dwars door Grijsloke" of de "20km van Brussel" , deze zijn nog van een ander kaliber. Na een te snelle start (1ste km in 3'30") kreeg ik rond het vierde kilometerpunt het deksel op de neus. Op de eerste echte lastige helling moest ik mijn voortvarendheid bekopen en stokte het snelle aanvangstempo. Naargelang de wedstrijd vorderde (die ik bijna helemaal aflegde zonder te kunnen profiteren van één of ander groepje) kon ik toch een tempo blijven aanhouden van ongeveer 3'55"/km. Het is duidelijk: de uithouding is er , de kracht en de weerstand nog niet. Tempolopen geen probleem, versnellen echter wel. Ik hield wel goed stand, dat bewijzen de tussentijden:
5km:19'12"
10km:38'57"
15km:58'38"(finish)
Voortgaande op deze gegevens kan ik afleiden dat er niet echt een groot verval opzit. Ik dien er wel bij te vermelden dat we na 10km het zwaarste achter de rug hadden. Vanaf toen begon echter wel de wind in te nadeel mee te spelen. Collega loper Erik Raeymaekers bleef steeds op 30 meter hangen, en naar het einde toe kon ik deze kleine voorsprong nog uitbouwen tot een halve minuut. In de categorie M35 finishte ik als 11de op 74 deelnemers. Niet echt slecht , ook niet echt super. Gezien de aard van het parcours ben ik wel tevreden, maar er is nog werk aan de winkel.

1 opmerking:

Anoniem zei

Stap voor stap en je geraakt er wel!