zondag, augustus 12, 2007

Terug problemen met kuit !

De afgelopen week werkte ik het begin van mijn najaarsmarathonschema af. Alles bij elkaar kwam ik aan ongeveer 100km. Vandaag echter is er opnieuw een verkramping in mijn kuit gekomen na een half uurtje training , deze keer in de rechterkuit (dus niet in de kuit die een paar weken geleden geblesseerd was). Met afwisselend joggen/wandelen ben ik toch thuis geraakt. Ik vraag me af waar de problemen vandaan blijven komen , het begint wel frustrerend te worden. Allicht is de eerste oorzaak het optrekken van de kilometers , maar dat heb ik in het verleden nog gedaan zonder problemen. Bijkomende oorzaak zou kunnen zijn een te kleine vochtopname na zware trainingen , ik drink wel maar misschien niet genoeg. Gisteren na de lange duurloop van 30km was het warm, en heb ik eigenlijk niet echt veel gedronken de rest van de dag. Ook vandaag tijdens de training gutste het zweet weer uit mijn lichaam. Ik ga ook proberen om vochtafdrijvende dranken zoals koffie en alcohol de komende weken tot een strikt minimum te beperken , en veel water te drinken. Hopelijk kan ik binnen enkele dagen de looptrainingen terug hervatten. Alles ging prima , zelfs mijn ijzergehalte heeft in vele jaren niet meer zo hoog gestaan.

Geen opmerkingen: