maandag, april 16, 2007

Herinneringen aan een heroïsche marathon

Als ik de diverse reacties vandaag op internet lees, de dag na Rotterdam, dan mag ik nog best tevreden zijn met mijn eindtijd. Ik ben lang niet de enige die meer dan 20 minuten langer deed over de 42,195km. Gekkenwerk heeft ook zijn charme , en jaren nadien zullen alle deelnemers nog steeds dit avontuur herinneren. Bloedheet was het op vele plaatsen , de schaarse schaduwstukken werden dan ook optimaal benut. Hoe spijtig het ook is voor de vele lopers die niet meer verder mochten , een troost : er komen nog marathons. Het is een moedige beslissing geweest van de organisatie om de wedstrijd te neutraliseren. Voor mij begint de recuperatie , en over een weekje gaan we rustig terug lopen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dirk, proficiat met je prestatie in Rotterdam! In zulke weersomstandigheden is de eindtijd van geen belang en zeker niet representatief voor je mogelijkheden en conditie.

Zelf ben ik zaterdagnamiddag een wedstrijd over 12km gaan lopen, en per schijf van 3km liep ik een volle minuut trager dan normaal. Als je dat gaat omrekenen naar een marathon, kom je op een verval van 14 minuten. En dan heb ik nog geen rekening gehouden met het feit dat dat het verval alleen maar groter wordt naargelang de afstand langer wordt hé.

Waarmee ik maar wil zeggen dat je in wat betere omsatndigheden allicht wel ruim onder de drie uur zou uitgekomen zijn!

Maarten

Anoniem zei

Het was een prachtige dag. Zie de foto's maar.

Anoniem zei

Dirk,

ben blij dat ik erbij was, t was een mooie dag, alleen spijtig dat het weer wat tegenviel ...

t is toch een hele prestatie, zo 3 uur in die hitte lopen, chapeau ook voor al die anderen die iets vroeger moesten stoppen ... maja, zondag ben ik aan de beurt voor de 10 miles, t zal ook een Rotterdams weertje worden, maja niks aan te doen ... ik laat je nog wel horen hoe het ging

chris