zondag, november 19, 2006

Alternatieve training !

Wat doet een loper wanneer hij met een blessure zit ? Zoeken naar een alternatieve training.Deze zondag heb ik dit letterlijk opgevat. Meestal neem ik dan de koersfiets , maar het slechte weer van deze voormiddag bracht me op een ander idee. Tevoet naar Wechelderzande en terug, dat leek me wel wat. Vraag was natuurlijk of dit geen kwaad zou kunnen doen aan de gevoelige achillespees waar ik al 14 dagen mee zit. Goeie wandelschoenen brachten echter de oplossing. In Wechelderzande ligt mijn heimat , daar staat dus nog altijd het huis waar mijn moeder in woont. Omstreeks 14u vertrok ik al stappend voor de tocht van ongeveer 8km. Iets meer dan 1u17' later arriveerde ik "thuis". Koffietje gedronken en even naar de cyclocross gekeken en dan terug huiswaarts. Steeds doorstappend aan een stevig tempo. De mooie zonsondergang op het gehucht "Vispluk" was het hoogtepunt van deze mooie novemberwandeling. Na 1u12' was ik terug in Vorselaar. Echt voldaan schrijf ik dit verslagje. Wandelen is goed voor geest en lichaam ............... en de achillespees , die had na afloop een warm en aangenaam gevoel.

Geen opmerkingen: