maandag, december 26, 2005

Snel parcours in Herenthout

Traditioneel heeft op tweede Kerstdag de "Kerstcorrida" in Herenthout plaats. Voor mij was het de eerste keer dat ik bij de masters deelnam , en dus startte op de 9,8km. Vooraf waren de zenuwen er wel een beetje , want het was al een maand geleden (cross Arendonk) dat er nog een wedstrijd op het programma had gestaan. Veel volk , en dus een serieuze bezetting op een zeer snel parcours (eigenlijk een groot vierkant) , met weinig bochten en helemaal iets voor mij. Het winterzonnetje zorgde voor een aangename temperatuur. Van in het begin direct de pees erop , al was dat vooraf niet echt mijn bedoeling. Eigenlijk liep ik driekwart wedstrijd helemaal alleen , en schoof ik enkel op van de 37ste naar de uiteindelijke 36ste plaats , op 229 deelnemers. De laatste halve ronde was het , zoals altijd, overleven en opletten dat het naderende groepje van een tiental lopers niet meer op mijn nek zou vallen , maar ik had vandaag dat beetje extra om er een zeer goeie wedstrijd van te maken , één van de betere van het afgelopen jaar . Tijd over de 9,8km: 36'05". Het Kerstdiner was niet op de maag blijven liggen. Met deze Kerstcorrida werd het jaar ,wat wedstrijden betreft, afgesloten.

Geen opmerkingen: