zondag, november 06, 2005

Schitterende eerste cross in Bonheiden

6 november , mooi najaarsweer en een snelle omloop in Bonheiden. Wat wil een mens nog meer? Ik moet zeggen dat de zenuwen behoorlijk gespannen waren vooraf , maar dit is dan ook de eerste officiele mastercross waar ik start. De laatste jaren stonden de veldlopen op een lager pitje, maar door 40 jaar te zijn geworden openden er zich nieuwe perspectieven, en als voorbereiding op een voorjaarsmarathon in 2006 kan je geen betere wedstrijden veroorloven dan de crossen. 151 deelnemers aan de start van de 6820 meter lange wedstrijd op deze zondagnamiddag en dat was eraan te merken , na een brede start van 100 meter , een zeer smalle haakse bocht van 180° naar links , en alles op een hoopje , het was drummen geblazen. Behoudend vertrokken , en in de eerste 2 kilometers rustig (ja ... wat is rustig , als je tegen meer dan 17km/u aan het lopen bent ??) naar voor geschoven. De snelle mooie omloop is echt iets voor mij , de grote "foulee" komt me zeer goed van pas. Halverwege schat ik de tegenstand in , mmm... zeer goed op dreef. Enkele grote kleppers hangen achter mij , en de broertjes Glassee (Eric en Francis) vielen helemaal terug na een snelle start . Ik zal ze in het verdere verloop van de wedstrijd niet meer voor mij zien . Clubgenoot Paul Daems blijft nog het langste in de buurt , maar na 4km moet ik lossen , en hij zal 15" voor mij eindigen. Paul is dan ook de enige waar ik terrein op verlies , verder is het standhouden , en zelfs meer dan dat. Enkele juniors moeten eraan , en zelfs nog wat masters laat ik achter. Vasthouden zo , denk ik bij mezelf , vooraf had ik willen tekenen voor een plaats bij de eerste 30. De laatste ronde komt eraan , en dan is het voor iedereen overleven , en trachten stand te houden , want een dipje in deze wedstrijd wordt onmiddellijk afgestraft met een tiental plaatsen verlies . dat komt er gelukkig niet , en ik kan stand houden tot op de meet. 31ste plaats in 23'15" ! Mooi gedaan , we keren tevreden huiswaarts , goe bezig...

Geen opmerkingen: