zaterdag, oktober 29, 2005

Cross der jongeren Westerlo 29 oktober 2005

Prachtig nazomerweer in domein de Beeltjens op deze zaterdagnamiddag , en een kurkdroog,supersnel parcours. Keuze aan loopafstanden te over , maar de 8km leek me toch het meeste geschikt , daar ik de afgelopen twee weken de trainingsomvang weer rustig aan het opbouwen ben. Met de twee oefencrossen van Ac.Herentals nog vers in het geheugen , is het parcours van vandaag meer iets voor mij . Lange rechte stukken , en zoals reeds gezegd supersnel. Ik kwam nochtans een beetje vermoeid aan de start , aangezien ik enkele dagen geleden nog een superfantastisch concert van Coldplay in het Antwerpse sportpaleis heb meegenomen , en het latere slaapuur deed geen deugd de afgelopen twee werkdagen. Snelle start en doorkomst na 1km in 3'19" , veel te rap dus ! Maar meegaan is de boodschap , dus niet omzien en reeds vanaf km 3 serieus op de tanden moeten bijten. Na de tweede doortocht (4km) kwam ik door op de 23ste plaats. Niet slecht , dacht ik , maar het gat met de lopers voor mij was toch al behoorlijk , dus deze plaats vasthouden was de boodschap. Van collega Kasteelloper Kim Van Den Eynden was intussen geen spoor meer te bekennen, hij had me nochtans vuurwerk beloofd voor de start. Tijdens de laatste grote ronde van 4km kwam ik zowaar dichter op mijn voorliggers en er ontstond een (kleine) hergroepering van vier lopers. Hier zit meer in , dacht ik , maar de benen die wilden niet meer sneller. Eventjes liep ik op de 20ste plaats, doch een jongere tegenstander had de laatste kilometer nog wat meer "jus" in de benen , en uiteindelijk eindigde ik in 29'51" over 8,1km. Niet slecht , want de benen waren echt niet fris. De diverse intervaltrainingen van de laatste weken zitten hier zeker voor iets tussen. Een 21ste plaats op meer dan 350 deelnemers is uiteraard mooi. Volgende week begint het echte crossseizoen , we kijken er naar uit.
Nog dit : de "cross der jongeren" heeft veel van zijn pluimen verloren op tien jaar tijd. Uiteraard blijft het parcours prachtig, maar het vrij hoge inschrijvingsgeld en de douches (waar geen druppel water uitkwam) moet toch beter kunnen.....

Geen opmerkingen: