zondag, november 13, 2005

Ander weekend , andere wedstrijd.

Dat is een waarheid als een koe. Geen enkele wedstrijd is dezelfde , ook niet deze van Kessel van 13 november. Aan het prachtig gelegen fort had vandaag de 35ste "Pallietercross" plaats , georganiseerd door mijn ex-club Ac Lierse. Het was plezant om enkele oude bekenden terug te zien , na zovele jaren . Na vorige week , waren de ambities uiteraard hoog , om ook hier een goede cross te lopen . Maar een virale infectie ( de tweede in een maand tijd) de afgelopen week , zorgde voor vermoeidheid en vele twijfels. Kwam daarbij dat ik enkele dagen na Bonheiden last had van beide knieën , allicht het gevolg van mijn oude spikes , die ik dit weekend aan de kant heb gegooid , en na meer dan vijftien jaar gebruik vervangen heb door een nieuw paar , alvast één voordeel meer ter opzichte van vorige week. Slechts één derde masters van het aantal van vorige week (47 aangekomen atleten) , dus hoopte ik toch een stuk meer vooraan te eindigen dan zeven dagen geleden. Zoals altijd werd het na een snelle start even rondkijken waar de naaste "concurrenten" ergens zaten , en ik kwam al snel tot de constatatie dat de start prima was. Een zeer bochtig parcours zig zag door het bos , maakte het voor mij zeker niet makkelijker. Ik kon tot na 3/4de wedstrijd mijn plaats goed handhaven (13de) , maar de laatste ronde was er teveel aan . De vermoeidheid sloeg toe (naweeën allicht van de verkoudheid) , en de fut was er totaal uit. Ik moest me voor enkele achtervolgers nog reppen , maar kon niet weerstaan aan de terugkeer van Rudi Bierinckx uit Herenthout , ook al een tegenstander waar ik al vele duels mee heb uitgevochten. Rudi is het laatste jaar zeer goed bezig , en hij is gewoon sneller op het laatste stuk. Ik deed in de laatste 100 meter nog een vergeefse poging , maar bleef 6" achter hem . Totaal moegestreden eindigde ik vandaag als 14de . Inderdaad , mooie plaats , maar het goede gevoel van vorige week was toch ver weg. Mijn vrouw Carine liep haar tweede officiële cross bij de masters dames , en eindigde op een mooie 9de plaats (op 30 deelnemers) . Ik zal maar beginnen oppassen , want binnen een paar jaar kan ik ze misschien niet meer volgen ....

Geen opmerkingen: