zondag, oktober 02, 2005

Met de wind mee aan de kust

Op zaterdag 1 oktober stond de halve marathon van de kust op het programma . De organisatoren laten de lopers zoveel mogelijk met de wind meelopen , en slagen goed in hun opzet . Vanaf de start in Nieuwpoort is het de eerste kilometers nog wat keren en draaien door de polders , om iets later op de zeedijk uit te komen , en dan met volle wind in de rug richting Oostende te lopen . In de "Konining der badsteden" dient er nog een plaatselijke ronde afgelegd , waar dan wel een 1,5km volle wind van voor inzit . Als de organisatie hierin slaagt om de komende jaren ook dit euvel aan te passen , kan op dit snelle parcours zeker een persoonlijk record gelopen worden .
De voorbereiding was verre van goed geweest voor deze wedstrijd . Na wat oververmoeidheid half september kreeg ik de afgelopen week daarbovenop nog af te rekenen met een stevige virusaanval , en was mijn ganse lijf wat grieperig . Gelukkig zonder koorts , zodat er toch nog gestart worden in Nieuwpoort , zij het met aangepaste ambities . Na een vrij snelle start , werden de diverse groepjes gevormd . Naast de kust liep het lekker met de wind in de rug , en onderweg besefte ik dat dit wel een parcours is dat me ligt , mijn grote "fouléé" komt goed van pas op deze lange rechte stukken . Daarbovenop heb je een schitterend uitzicht op de zee , wat een bijkomende stimulans geeft . De laatste kilometers waren er teveel aan , en hier heb ik dan uiteindelijk nog wel een plaats of tien verloren . De griepaanval was duidelijk in mijn spieren nog te voelen , en ik drong dan ook niet meer aan om nog iets te forceren . Eindtijd 1u25'34" , bijna zes minuten boven mijn persoonlijk record .Vrouwtje Carine verbeterde haar persoonlijke besttijd met bijna 10 minuten , en onze Westvlaamse vriendin Lore Van Betsbrugge bleef met 1u53' ook een flink eind onder het gestelde doel van 2 uur . Ik wil besluiten met de organisatie proficiat te wensen met dit evenement , want drie wedstrijden laten vertrekken op diverse lokaties is geen sinecure . Volgend jaar terug voor een persoonlijk record ???

Geen opmerkingen: