zaterdag, oktober 08, 2005

Mastersleeftijd ...

Niemand wordt graag ouder , maar dit jaar op 25 mei vierde ik toch een speciale verjaardag. Die dag werd ik 40 jaar , en dus de jongste "veteraan" , of zoals de atletiekwereld dit de laatste jaren zo mooi verwoord : master . Eindelijk terug mijn mannetje staan in de wintercrossen dacht ik , maar enkele weken geleden raakte bekend dat de masterleeftijd vanaf 1 november e.k. wordt teruggebracht naar 35 jaar ! Van deze maatregel ben ik uiteraard mede de dupe , aangezien ik "maar" 5 maanden de jongste master kon zijn . De concurrentie zal dus de komende maanden in de veldlopen alleen maar zwaarder worden ; om nog maar te zwijgen van het nog kleiner wordende seniorspeleton . De atletiekbazen hadden beter de masterleeftijd voor de dames opgetrokken naar 40 jaar , en de rest gelaten zoals het vroeger was . Het is de laatste jaren nu eenmaal een vaststaand feit dat de gemiddelde leeftijd van de lopers alleen nog maar omhoog gaat .
Nochtans heb ik deze zomer op diverse jeugdmeetings kunnen vaststellen dat de jeugd weldeglijk nog in grote getale aan atletiek doet . Dit is alleen maar hoopgevend voor de toekomst .
Deze niet meer jongste master zal zeker proberen de komende maanden zijn mannetje te staan .

Geen opmerkingen: