zondag, oktober 24, 2010

Back on the road .

Na negen dagen van rust kon ik gisteren terug de loopschoenen aanbinden. Een rustig duurloopje tussen 6 en 8km zou me wijzer maken over de stand van zake van de blessure. Deze test is goed meegevallen. Van de sportarts mocht ik dan vandaag een echte test doen, 1 uur lopen. Conditioneel gesproken ging het zeer goed , bijna 14km in 60 minuten. De achillespees gaf geen krimp, behalve dan misschien in de laatste 2km , maar dat kan ook zijn omdat de geest nog te veel gefocust was op de gevoelige plek. Drie shockwave behandelingen in acht dagen hebben dus positief werk geleverd. Voorzichtigheid is wel geboden, morgen neem ik alvast een rustdag en dinsdag kunnen we dan hopelijk verder bouwen. Het was eigenlijk de peesschede aan de binnenkant die voor de blessure zorgde.
Gisteren zijn we compressiekousen gaan kopen voor de lange vlucht. Ik probeerde deze meteen uit, wat een fantastisch gevoel gaf in de onderbenen en de voeten. Vandaag heb ik er zelfs mee gelopen, een meevaller, vooral voor de kuiten.

1 opmerking:

Valerie zei

veel succes Dirk én Carine in the big city!!!! Geniet ervan :-)