zaterdag, maart 27, 2010

Verandering van spijs doet eten.


Ach, ik ben zot van de koers, so what? Deze namiddag een paar uur zitten lekkerbekken tijdens de doortocht van de E3 prijs Harelbeke in de zone van de waarheid. En de prachtige Paterberg speelde weer eens scherprechter. Wat een podium trouwens in Harelbeke! Wedden dat ze daar volgende week tijdens de echte hoogmis van Vlaanderen misschien wel eens jaloers op kunnen zijn? Heuveltjes, bergen , cols , het fascineert me meer en meer. Na een lange winter van veel loopkilometers haalde ik zelf mijn aluminium paard op twee wielen vanochtend van de haak. Banden op 8 bar zetten, kilometertellertje afstellen, ketting nakijken, en dan de wijde wereld in. Het was best een aangenaam gevoel na meer dan een half jaar. De wind naast het Albertkanaal werkte verfrissend en de zon deed de rest. Na een ritje van 50km reed ik binnen. De loop spieren gespaard, de fiets spieren uit de winterslaap gehaald. Van mij mag het vanaf nu elke dag 15 graden of meer zijn. (Foto:Paterberg 2008).

1 opmerking:

Johan zei

we gaan ons amuseren met ons aluminium ros in het zwarte woud, laat de zomer maar komen.