zondag, maart 28, 2010

Duo-duathlon Lille.


Een paar jaar geleden waagde ik me wel eens aan een duathlon. Aangezien ik geen mountainbike heb, ging ik in op de uitnodiging van werkmakker Tim Eyckmans om mee te doen aan de duathlon voor duo's die vandaag werd georganiseerd door Ac Lille op het sportcentrum van de Poeyelheide. 53 duo's stonden aan de start, en bij de lopers veel oude bekenden. De startafstand bedroeg 3,8km , dat werd dus knokken vanaf de eerste meter. Zeer snelle start , waar ik al direct ergens rond de 20ste plaats verzeilde. De eerste meters van het loopparcours waren een beetje hobbelig, uitkijken dus voor eventuele blessures. Eerste kilometer in 3'24" en als snel schoof ik op naar een 13de plaats. Na 14'00" kon ik ons borstnummer doorgeven aan Tim, mooie tussentijd. Mijn fietsmaat had echter een mindere dag en hij reed de 42ste tijd. De afsluitende 1700m werd het dus alles op alles om nog wat lopers in te halen, en ik slaagde er nog in om twee plaatsen te winnen. Mijn tweede loopsessie klokte ik af op 6'06", waar ik de eerste meters nog kostbare tijd verloor na een gevecht met het borstnummer. Mooie looptijden dus en een goeie intervaltraining. In de algemene eindstand finishten we als 38ste. (foto: Jim Dejaeghere).

Geen opmerkingen: