vrijdag, augustus 21, 2009

Een avondje Tongerlo zonder abdijbier.


Het is een drukke week. Tussen de trainingen door probeer ik zoveel mogelijk het WK in Berlijn te volgen. De fameuze laatste ronde van Bekele, de afgang van Isinbayeva, de historische race van Bolt en de gracieuze sprongen van Vlasic. Enkel afgelopen woensdag moest ik passen. Reden was een mooie zomeravond op en rond de atletiekbaan in Tongerlo. Emma mocht de spits afbijten met speerwerpen en stelde haar PR scherper tot 21m25. Bij het hoogspringen haalde ze 1m50. Voor mezelf werd het een prettig weerzien met het tartan. Bij de start van de eerste reeks van de 5000 meter omstreeks 21u30 was het kwik nog niet onder de 25° gezakt. Een paar graden te warm om ideaal te zijn. Van wind was er echter geen sprake. In een gemengde reeks met enkele zeer sterke ACHL dames werd het voor mij een test na twee weken van meer dan 100km training. Na een halve ronde had ik mijn bondgenoot gevonden. Met AVZK-er Ruddi Bogaerts sprak ik af om beurtelings 1 ronde kopwerk te doen. Dankzij de tussentijden die ons werden toegeroepen langs de lijn hielden we een tempo van net onder de 18 minuten aan. Na 3km begon de hitte me echter parten te spelen en werd het alsmaar moeilijker om dit tempo aan te houden. Het was echter mijn kompaan die op drie ronden van het einde moest lossen. Alles uit de kast in de laatste 400 meter en finishen in een eindtijd van 18'08"45. Zeker niet slecht met de trainingskilometers in de benen. Ruddi moest 6 seconden prijs geven en een sterk eindigende Vicky Lieckens werd eerste dame in 18'17''76. Hoewel de abdij niet veraf was , werd het een bierloze avond maar wel een vruchtbare. (foto : met AVZK atleet Ruddi Bogaerts- dank aan AVZK voor de foto)

1 opmerking:

johan zei

irk, een blonde Tongerlo kan nochtans goe smaken ;-)