zaterdag, augustus 29, 2009

10 mijl in Wortel en BK meerkampen.

De drukke atletiekweekends blijven komen.Gisterenavond stond ik aan de start op de "Landlopersjogging" in het Noordkempense dorp Wortel en dit weekend vinden in Herentals de Belgische kampioenschappen meerkampen plaats. Na weer een volle trainingsweek volgde vrijdagavond een 10 mijl wedstrijd in Wortel. Ik had me voorgenomen om de eerste drie kilometer de kat uit de boom te kijken en er dan volop voor te gaan. Dit was echter buiten het parcours gerekend. Meer dan 50% van deze overigens prima georganiseerde en zeer mooie natuurloop gaat over onverharde bos-en zandpaden. Reken daarbij de strakke Zuidwester die gisterenavond vooral de laatste 5km in het nadeel blies, dan kan je concluderen dat mijn eindtijd van 1u02'58" lang niet slecht is. Het zag er echter lange tijd nog beter uit, want tot over halfweg kon ik uitkijken naar een tijd onder de 1u02'. De laatste 6km stond ik er echter alleen voor en een beginnersfout vroeger op de dag deed me ook al niet sneller lopen. Op de middag had ik me nog een stevige maaltijd met bonen naar binnen gewerkt om omstreeks 16u nog snel een viertal boterhammen te verorberen. Een beetje teveel van het goede voor mijn darmstelsel en dat deed zich gevoelen naar het einde toe. Desondanks een zeer goeie tijd en een mooie uitslag: 5de plaats op 100 aangekomen lopers, en frisse benen. Alles bij elkaar met de opwarmings-en uitloopkilometers bij goed voor een vrijdagavond van 23km.
Vandaag nam ik de ganse dag het speakerwerk voor mijn rekening op de eerste dag van het Belgisch kampioenschap meerkampen, een organisatie van onze eigen atletiekvereniging, Ac Herentals. Dochter Emma was geselecteerd om deel te nemen en ze deed het lang niet slecht. Na dag 1 staat ze op een 14de plaats met 1579 punten. In het kogelstoten haalde ze zelfs haar record met 7m40.

Geen opmerkingen: