zondag, juli 05, 2009

Winst met Kasteellopersploeg in Rijkevorsel.

Na de hamburgergeuren en de bakvissen van Werchter stond ik gisteren voor een nieuwe loopopdracht. Stijn Jacobs had me enkele weken gecontacteerd om mee te starten in de aflossingsmarathon van Rijkevorsel. Uiteraard ging ik graag op dat aanbod in, des te meer omdat de ambitie was om te gaan winnen. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk maar met Stijn zelf, zijn broers Dries en Roel, Maarten Van Der Donck , Paul Denolf en ikzelf hadden we toch een sterke ploeg. Het was een zwoele zaterdagnamiddag en Paul mocht als eerste starten omstreeks de klok van 17u. Voor mij was een lang recht stuk weggelegd tussen Oostmalle en Sint Lenaarts, door iedereen verguisd, doch met mijn grote foulée helemaal in mijn voordeel. Maarten kwam met een voorsprong van vijf minuten in Oostmalle aan en dus kon ik op zeker spelen. Mijn karakter zit echter zo niet ineen daarmee besloot ik om er van in het begin volop in te vliegen. Dat had ik beter niet gedaan, want door de warmte en het opvliegend stof van de eerste wagen kreeg ik het de laatste 2km erg lastig. Over de 7,4km haalde ik toch bijna 16km/u, niet slecht na een korte nacht en een zware festivaldag. Bij het wisselpunt bleef ik wachten op de tweede ploeg, het verschil bedroeg bijna acht minuten. Roel Jacobs moest het afmaken en deed dat met verve, we haalden de zege binnen. Dank uiteraard aan gans de ploeg! Om er maar ineens bij te vertellen dat het wel eens iets heeft, helemaal vooraan lopen in een wedstrijd, met de groene vlag wagen steeds voor je. Onze tweede Kasteellopers ploeg deed het ook niet slecht , zij finishten als 23ste. Nog even onze eindtijd vermelden: 2u 34'34". Morgen wacht alweer de volgende opdracht: de 10km in Tessenderlo. Of ik er daar een koers van ga maken is nog maar zeer de vraag. Eerst even afwachten of we voldoende gerecupereerd gaan zijn.

1 opmerking:

Valerie zei

Proficiat aan de hele ploeg :-)
En in Tessenderlo ook lopen met de groene vlag voor je? :-)