dinsdag, juli 07, 2009

Goeie wedstrijd in Tessenderlo!

Begrijpe wie begrijpe kan.... Na en mindere koers in Rijkevorsel (warm weer!) een zware festivaldag en een zondag vol rust heb ik gisteren de beste koers gelopen van de laatste twee jaar. Na een lange opwarming, want de hamstrings voelden nog stijf aan na zaterdag, en een frisse regenbui een uurtje voor de start konden we er rond 20u aan beginnen in Tessenderlo. Met een goeie startpositie net achter de elitelopers kon ik van in het begin mijn eigen tempo bepalen en dat is mijn redding geweest. Voor één keer geen eerste km beneden de 3'40" en rustig de anderen laten lopen, want op The Classic staat er altijd een hoop volk aan de start. Vanaf km3 kon ik dan aan mijn rush beginnen naar voor en niemand zou er nog overkomen tot aan de finish. Zoals altijd veel ambiance en veel volk daar in Limburg en dat geeft altijd een boost. Tussentijden die steeds rond de 16km/u bleven en goeie benen gaven me vleugels. Werkmakker Ivan Cools die me altijd uitnodigt om het loopduel aan te gaan in Tessenderlo stond er ook dit jaar weer op gebrand om me te kloppen, maar reeds na 1km moest hij passen. Hij zou finishen in 38'40" en bijna twee minuten prijs geven, maar daarmee maakt hij toch al een minuutje goed tegenover vorig jaar. Gans de wedstrijd draaide het goed en warempel nog een laatste km in 3'25". Officieuze eindtijd net onder de 37' (36'54") en dat is een eeuwigheid geleden! Mede dankzij de vele supporters onderweg werd het een prachtige "koele" zomeravond. Eindelijk loon naar werken.

Geen opmerkingen: