vrijdag, februari 06, 2009

Nu zondag provinciaal kampioenschap.

Zondag staat het PK veldlopen op het programma, een organisatie van eigen club, Ac Herentals. Met 173 vooringeschreven masters zal het er op aan komen om snel genoeg te starten om na 200 meter niet volledig stil te staan, want na een brede start gaat het al vlug naar een smalle doorgang. Het parcours op het Netepark is echter schitterend uitgetekend. Het is een groot vraagteken hoe ik de kilometers van de afgelopen weken zal verteerd hebben, deze wedstrijd is in de eerste plaats een doorgedreven training. Nieuw is dat ik zal starten met trialschoenen. Na lang wikken en wegen laat ik de spikes voor wat ze zijn, teveel problemen met kuiten en achillespezen hebben me deze beslissing doen nemen. Ik kocht mezelf een paar Asics Trabuco loopschoenen, een model dat een stevige geribte onderconstructie heeft, speciaal ontworpen voor het lopen op alle terreinen. Een nadeel: de schoen voelt vrij stroef aan, doch door zijn zwaarder gewicht(420gram) voelt hij toch zeer licht aan. Het voordeel is dat deze schoen me veel meer steun en demping gaat geven dan een spike, en dat hij dus kan gebruikt worden voor alle ondergronden. Ik heb hem nog maar in huis van vandaag , dat wordt dus morgen even inlopen. Ik heb niet gekozen voor het monteren van een spikeplaat onder mijn Kayano loopschoenen, omdat ik van collega-atleten meer negatieve dan positieve ervaringen opgevangen heb. Carine zal helaas forfait moeten geven, want na de griep zit ze nu met een geblokkeerde ruggewervel, die haar zeker enkele dagen op non-actief zet. Goeie loopmaat Maarten Van Der Donck is ook een tijdje out. Een spierscheur in de quadriceps én de kuit laat hem nog zeker vier weken aan de kant staan. Ik wil hem via deze weg dan ook een zeer spoedig herstel toewensen.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Dirk, succes morgen en veel beterschap voor Carine.
Tot volgende week.
grtjs Lore

Anoniem zei

Dirk succes morgen in Herentals.
Een goede marathonvoorbereiding en marathon.
Als je Maarten zie, wens hem een goed herstel.