donderdag, januari 29, 2009

Leffeloop en meer.

Ja, ik weet het. Ik kreeg al opmerkingen dat het behoorlijk stil was op de blog. Vandaar nog eens een verslagske. Veel is er eigenlijk niet gebeurd de laatste 3weken. Een paar zieken in huis. Weinig trainingen door het gladde weer en geen wedstrijden. Een rustperiode kan deugd doen, vooral omdat nu enkele karweitjes, die al een paar maanden aanslepen, eindelijk gedaan zijn. Sedert begin van de maand staan de zwemtrainingen weer stipt op het schema. 3à4 keer per week het bad in om onze honderden baantjes af te malen. Stephanie zorgt er wel voor dat er voldoende variatie is om geen sleur erin te komen. Rugslag, vlinderslag en in oefenen van onderwater keerpunten nemen zitten steevast in het trainingsprogramma. Een paar weken terug de 30 minuten test gedaan, (voor de leken: in 30minuten zoveel mogelijk meters zwemmen) zodat we wisten waar we stonden bij de start van het nieuwe seizoen. Met 1760m deed ik het 10m minder dan vorig jaar zelfde tijd, maar had ik totaal geen verval, de 100m kon ik steeds aan 1'42" blijven ronddraaien. Zaterdag naar Velofollies in Kortrijk de nieuwste fietsjes en toebehoren op de markt gaan bewonderen. Al dat moois. Tja, was ik maar rijk en niet zo knap ;-o). Ook de stand met de organisatie van de MTB raids, El Camino Loco, was aanwezig met enkele prachtige fotoboeken van hun tochten. Ik kijk al uit naar oktober. Zondag was er in de buurgemeente Markegem voor de 1ste maal een Leffeloop en diegenen die mij kennen weten dat Leffe en Johan een gouden duo zijn. Voor 10 rondjes lopen van 1.58km kreeg je 10 exemplaren van dit heerlijke gerstenat mee naar huis. Ik denk dat ik voor mijn duurlopen al zulke initiatieven ga opzoeken. In Waregem heb je al de Westmalse trappistenloop en in Kruishoutem de Enameloop. Trainen en terwijl je frigo vullen, waarom niet? Als ik nog ergens een Cote D'or loop kan vinden, kom ik nooit meer scherp te staan. Lore begint stilletjes aan op dreef te geraken. Minutieus volgt ze het schema van haar trainer op en ze voelt zich steeds beter. Zijn doelstelling is om haar fit en gezond aan de start van de ultraloop krijgen. Uitlopen zou een ongelofelijke prestatie zijn, we gaan ervoor!

Geen opmerkingen: