zondag, oktober 19, 2008

Terug in wedstrijd na 76 dagen.

Terwijl blogcollega Johan en zijn vrouwtje de straten van de Nederlandse hoofdstad (halve marathon Amsterdam) onveilig maakten, zette ik mijn beste beentjes voor op de oefencross in Herenthout. Het woord zegt het zelf: vandaag stond de derde voorbereidingsveldloop van Ac Herentals op het menu, en meteen het startsein voor mezelf om met een zeer kleine trainingsbasis te herbeginnen. Zes rondjes op en rond het Herenthoutse sportcentrum, goed voor bijna 10km. Geen parcours voor mijn grote looppas, vanwege de vele bochten in het bos. Meteen na de start ontsnapte er een groep van 7 atleten, ik nestelde me voorzichtig in de trager gestarte tweede groep.De eerste 4km gingen gemoedelijk aan ongeveer 4'20"/km, maar de hartslagmeter wees toch al bijna 170 aan. Op 3km van het einde spatte ons zevenkoppig groepje uit elkaar en ik bleef ergens halverwege steken. Het tempo ging de hoogte in, rond de 15km/u , alsook de hartslag(tot 182), zwaar genoeg voor ondergetekende. Als eindtijd finishte ik in iets meer dan 41', met een tevreden gevoel. Conclusie: zeer goeie training en de laatste 4km diep gegaan, zonder echt te forceren. Het geeft een raar gevoel, na zo een lange tijd nog eens door te trainen, ik kom duidelijk nog weerstand te kort. Toch keerde ik zeer voldaan terug, want de voorbije blessure deed zich op geen enkel moment gevoelen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Leuk voor jou dat de blessure zich niet meer liet voelen. Toch al een stevig tempo met zo weinig training in de benen.