dinsdag, oktober 21, 2008

Halve marathon Amsterdam


Zondag 05:30. Op dit vroege uur werden we uit dromenland gehaald. Nog ne keer omdraaien voor een kwartiertje en dan uit onze bedstee. Vandaag stond de halve van Amsterdam op het programma en we hadden ons transport van lijf en leden toevertrouwd, misschien bij beter weten in, aan de spoorwegen. Vroeg, want de trein "wacht" niet en we wilden de start van Valerie en Kurt op de marathon niet missen. Maar weeral stelde de NMBS ons teleur. Met enkele minuten vertraging vertrok de trein naar Antwerpen. Net te laat, zodat we onze rechtstreekse aansluiting naar Amsterdam misten. Een uurke later met een boemeltreintje verder en dan nog 2x overstappen, in Roosdaal en in Schiphol. Byebye start marathon. En voor de NMBS, byebye tevreden klant! De halve marathon dan, met een totaal goeie 8000 runners stonden we in het 2de startvak. De start was hier wel stipt. Mijn besttijd op de halve was 1.45 en Bruno's vriendin Evelien, trakteerde op een heerlijk schuimende blonde Leffe als ik hieronder zou duiken, anderzijds mocht zij van het gerstenat genieten. Motivatie dus om er van in de start in te vliegen. En het ging vooruit. 5km in 23'30". Het bordje van de 10km volgde 47'10". Een nieuw PR in de maak? Op 12km passeerde de haas van 1.40 me. Ietske te vlug voor me, mijne tikker haalde toen al de 180 en dat was al ferm in 't rood. Bij beter weten in bleef ik echter hoge tred houden. Op 15km en 26'30" later wist ik al hoe laat het was. Ik was te diep gegaan. De hoge hs bleef maar het tempo stokte. De bescheiden brugjes bleken ineens forse beklimmingen voor mijn geteisterde quadriceps. Op 19km passeerde de haas van 1.45 en ook hier aanklampen lukte niet. De laatste km ging de hs niet onder de 188. Melkzuur liep uit mijn oren. Compleet kapot kwam ik op het overigens schitterend Olympisch stadion binnen. Met een eindtijd van 1.48' ben ik achterna bekeken al bij al toch tevreden. Met de beperkte loopkm's en extra gewonnen kilo's is het logisch dat een nieuw PR, toch al van 2005, niet haalbaar was. Ook Lore had een totale offdag en bleef ver van haar PR van 1.50' verwijderd met een finish in 2.08' en wilde geen verder commentaar leveren. Kurt deed het met zijn 3.44' behoorlijk, maar ook hij was daar nie content mee, de 3.30' was zijn streefdoel, maar de muur op 40km was er teveel aan. Valerie deed met 4.49' 10' van haar besttijd af. Proficiat. Eén iemand zal alvast blij zijn met onze mindere prestatie's. Evelien zal vrijdag Leffe ad fundum kunnen drinken op de kosten van Kurt en wij. Bruno zal er werk mee hebben ;-0)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Met slechts zes minuutjes overstaptijd in Antwerpen mag er inderdaad niet veel fout lopen. Heb het zelf ook al tweemaal mogen ondervinden. Misschien heeft Amsterdam niet gebracht wat je er van had verwacht maar laat de moed niet zakken. Het moet plezant blijven, hé.

Anoniem zei

Wij zijn ook met de trein geweest. En wij (een bende van 14 volwassenen en 4 kinderen) hebben de aansluiting van Antwerpen-Amsterdam gehaald, die 5'!! Een klein spurtje kon géén kwaad. Wij hebben ook een tof weekend én toffe wedstrijd gehaald. Ondanks dat jullie (misschien)niet tevreden zijn van jullie tijd, toch een knappe prestatie. Je hebt de eindmeet gehaald! En dat is wat telt.

Anoniem zei

Johantje,

We zullen wij u ne Leffe trakteren na de karatetraining als ge nog ne keer komt!! Het zijn uiteindelijk allemaal mooie prestaties die je al neergezet hebt maar als je gefrustreerd begint te raken, de trainingen zijn nog altijd op de dagen en uren die je kent. Trouwens, er zijn terug veel 'oude', dus als je behoefte hebt...? Lore haar 40° verjaardag, wanneer is dat terug (dit jaar of volgend jaar, ik heb er echt geen idee van), kwestie dat we haar op tijd een kaartje kunnen sturen hé?
Allé, de groetjes en nogmaals proficiat!

Sam en Eva

ps.: als ge nog ne keer in Oeselgem zijt, welkom hé?!