zondag, december 17, 2006

Wederoptreden in uitgeregend Lier


Gisteren stonden de 3de natuurlopen van dit seizoen in Lier op het programma. Een ideale wedstrijd om terug te beginnen. Ik ging van start op de 10km , de halve marathon leek me nog iets te hoog gegrepen. De weergoden waren de organisatie en deelnemers niet goed gezind , want de regen viel met bakken uit de lucht. Neem daarbij nog de kille temperatuur van een graad of 5 en het was niet echt een pretje om te lopen. Gelukkig krijg je van deze sport snel warm, en dus waren we de frisse temperaturen al snel gewoon. Ik had geen idee wat ik er van kon verwachten , met twee trainingsweken van ongeveer 50km in de benen , en 4 weken van (bijna) complete rust achter de rug. In ieder geval was het de bedoeling van snel te starten , des te meer om medereiziger Koen Willemsen uit Lille te volgen. Koen is op dit moment in de "form" van zijn leven , en had me tot nog toe niet geklopt in en koers. Na de start en splitsing van de halve marathon en de 10km wedstrijd (na 3km) bleek al snel dat we mee vooraan liepen. Net na deze splitsing moest ik Koen laten gaan , en het gat zou uiteindelijk uitgroeien tot 1 minuut. Hij zou nog als 2de finishen. Ik van mijn kant liep om de strijd voor de 5de plaats. Dit zou al heel mooi zijn , na de rustperiode die ik achter de rug had. Uiteindelijk kon ik deze plaats consolideren , en daar was ik best tevreden mee. Een uitschuiver op het laatste slijke stuk (net voor het oplopen van de atletiekpiste) bracht me nog bijna ten val . 5de plaats op 10,3km in een tijd van 39'20" , hier kon ik best mee leven .

Geen opmerkingen: