dinsdag, december 26, 2006

Kerstmis in Herenthout

Naar jaarlijkse traditie staat op tweede Kerstdag de kerstcorrida in Herenthout op het loopprogramma. Deze klassieker is een hoogdag voor de loopsport in de kempense regio. Alleen al in de masterswedstrijd (9,8km) waren er bijna 300 sportievelingen aan de start. Bij een kille temperatuur(1°C) en mistig weer werd deze reeks op gang geschoten rond 14u15. De verwachtingen waren niet hoog gespannen (vaste lezers van deze blog weten intussen waarom) en eigenlijk is deze koers maar een trede op de ladder om terug hogerop te geraken. Maar uiteraard kruipt het bloed waar het niet gaan kan , en de vele Ac Herentals truitjes in de koers deden ondergetekende weer tot het uiterste gaan. Na een matige start (rond de 60ste plaats) , nam ik halverwege de eerste ronde van 3,3km mijn plaats in bij een omvangrijke groep. Hierin bevonden zich ook enkele clubgenoten (waaronder Eric Raeymakers) en ging het volgen uitstekend tot ongeveer half koers. Toen begon de motor te sputteren en ben ik enkele kilometers lang jojo gaan spelen. Met uiterste krachtinspanningen kon ik bij het ingaan van de laatste ronde alsnog mijn wagentje aanpikken, maar algauw moest ik me 500 meter verder toch gewonnen geven. Bij de eindafrekening een verschil van meer dan 10 plaatsen. Waar ik vorig jaar nog 35ste eindigde (in een tijd van 36'05") klokte ik nu af als 48ste in 36'25". Al bij al niet slecht natuurlijk (terug de grens van de 16km/u doorbroken) dus een pak beter dan een week geleden in Lier. Acheraf sloeg de vermoeidheid wel toe ,en zal het morgen recupereren worden. Al even traditioneel zit er bij de voorinschrijving een bonnetje bij voor een gratis bord spagetti na de wedstrijd, die smaakte overheerlijk . De kerstverlichting van de huizen begeleidden ons terug huiswaarts . Kerstmis... een mooie tijd .

Geen opmerkingen: