vrijdag, juli 07, 2006

Principekwestie in Westmalle

Bij het begin van de vakantie had ik vandaag nog een loopwedstrijdje van 10km gepland in het naburige Westmalle , ware het niet dat de organisatie ervoor gezorgd heeft dat ik niet gestart ben.Bij de inschrijvingstafel liep het helemaal mis. Er zat om te beginnen aan de inschrijvingen slechts 1 persoon per afstand om de lopers te registereren , wat ervoor zorgde dat ik al direct een tiental minuten moest aanschuiven. In de overbekende agenda "joggings en marathons" stond duidelijk vermeld dat "Val" leden (Vlaamse Atletiekliga) korting kregen op de inschrijvingsprijs . Wij , lopers die bij de Val zijn aangesloten betalen jaarlijks ons lidgeld , wat o.a. als voordeel heeft dat bepaalde organisaties een verminderde prijs hanteren bij deelname. Er stonden samen met mij nog enkele atleten te wachten om aan deze reductieprijs in te schrijven , en één van de verantwoordelijken achter de tafel zei abrupt : " korting ? , daar beginnen we niet aan ... " Nu moet ik zeggen , het is me eigenlijk niet te doen om de €1,50 die ik in mijn zak steek ; maar de arrogantie was me er teveel aan . Komt daar nog bij dat sinds de invoering van de euro , de meeste loopwedstrijden behoorlijk duur geworden zijn . (Om alléén maar te mogen starten ...) . Als reactie op deze botte opmerking heb ik mijn boeltje gepakt en ben terug naar huis gereden . Samen met mij volgden nog enkele lopers. Om te beginnen is een beetje respect niet misplaatst , en als er duidelijk vermeld staat dat er een reductie wordt gegeven , moet die mijn insziens ook worden toegepast. Jammer dat ik telaat zou arriveren in Rijkevorsel of Wiekevorst , want daar stonden tegelijkertijd ook wedstrijden op het programma. Op de braderijjogging in Westmalle zien ze me niet meer terug... Dan diezelfde avond maar een stevige training afgewerkt op het Heiken in mijn thuisbasis. De hevige zomerse wolkbreuk nam ik er met plezier bij , daar kan ik van genieten ....

Geen opmerkingen: