vrijdag, januari 07, 2011

Verwachtingen sportjaar 2011.

Goeie voornemens op sportgebied neem ik niet meer. Het is eerder de vraag wat ik nog mag verwachten als 45 jarige op sportgebied. Bij elk nieuw jaarbegin hoop ik altijd beter te doen dan het voorbije sportjaar. Ook voor 2011 is dit niet anders. Wat zijn de doelstellingen? Er is er eigenlijk maar één: zoveel mogelijk blessurevrij blijven. Wat dat betreft is het jaar slecht ingezet, al moet gezegd worden dat de adductoren blessure bijna genezen is. Terug lopen zal dus voor dit weekend zijn. Als we die ene doelstelling kunnen waarmaken dan zal er wat volgen. Vooreerst een goeie tijd neerzetten op de halve marathon in de buurt van 1u22' a 1u21'. Wedstrijden op de piste lopen om de snelheid op peil te houden. Proberen een Belgisch/provinciaal kampioenschap mee te pikken en opnieuw aan de start staan van een marathon. Dat laatste is niet makkelijk omdat ik geen geboren marathonloper ben, maar ik doe het zo graag! En plezier hebben in de sport is ook van belang. Het wordt meer dan waarschijnlijk een dichtbij marathon en dat zou wel eens in de hoofdstad van Europa kunnen zijn. Vanaf de eerste lentedag komt de koersfiets weer van de haak. Daar zal het zaak zijn om te genieten van de cols en de hellingen en een prima aanvulling te hebben op de loop kilometers. Samengevat wordt 2011 een beetje opgevat zoals het voorbije jaar. Met een druk gezin- en beroepsleven ben ik nog altijd content dat ik mijn mannetje kan staan in de sportwereld.

2 opmerkingen:

Valerie zei

Veel succes met je blessure-vrije 2011 én natuurlijk geniet zoveel mogelijk van al je sportevenementen :-)

Frans zei

Mooie vooruitzichten! Hopelijk kun je snel weer pijnvrij gaan opbouwen.