vrijdag, december 18, 2009

Koning Winter.

Deze majesteit verdient hoofdletters. De winter heeft sinds gisteren de Kempen goed in zijn greep. Slibberend op de fiets van en naar het werk, goed voor de fietstechniek wat bij te schaven. Ik ben nog nooit thuisgebleven bij eender welk weertype en samen met drie echte Kasteellopers draafden we gisteren op het ondergesneeuwde sportcentrum. Lopen op zachte ondergrond in de sneeuw is nog best te doen, op asfalt net iets minder. De tweede natuurloop in Lier morgen laat ik wijselijk aan mij voorbijgaan. Niet omdat ik een sissie ben; ik heb geen zin in blessures of valpartijen. De Netedijken zijn niet sneeuwvrij (zelfs de hoofdwegen vandaag nog niet), en het wordt dus een gevaarlijke bedoening. Als alternatief plan ik morgenvroeg een ochtendduurloop van ongeveer 16km, uitzoeken wat het best beloopbare parcours zal zijn. Ook de trip naar Gent met de fiets wordt uitgesteld. Omdat er nog enkele werkdagen zijn begin volgende week, heeft deze fietstocht wellicht ergens in het voorjaar of de zomer plaats. Music For Life zal op een andere manier gesteund worden. Zondag ben ik speaker op de veldloop die ATAC organiseerd op de Lilse Bergen. Hopelijk loopt de verwachte sneeuw vertraging op.

Geen opmerkingen: