zondag, november 08, 2009

Dagje Boekenbeurs en favoriet auteur.


Na enkele jaren van afwezigheid heb ik vandaag nog eens de boekenbeurs bezocht in Antwerpen. Niet dat ik de afgelopen jaren deze gebeurtenis miste, toch werd het een prettig weerzien. Vanaf het openingsuur is de grote massa nog niet aanwezig , dat verandert echter snel wanneer de schrijvers hun plaats innemen om te signeren. Om mijn verzameling fietsboeken aan te vullen bracht ik het schitterende boek "25 mooie fietsgebieden in Europa"(Richard Van Ameijden) en "Fietsen in de Ardennen"(Francis Tilborghs) mee. Ook het volledige oeuvre van Alex Polfliet was te koop en de man signeerde zelfs vanaf 14u. Uiteraard heb ik geprofiteerd van deze gelegenheid, en het enige boek dat ik van Polfliet nog niet had ("Fietsen in de Pyreneeën) werd gekocht en gesigneerd. Er volgde een aangename babbel van bijna tien minuten met de auteur/fiets/klimliefhebber. Onze laatste vakanties werden gebaseerd op andere uitgaves van Alex Polfliet( Alpen, Italiaanse meren en Vogezen). De planning voor een meerdaagse in het Zwarte Woud is al gemaakt voor 2010. Plezant om ronduit te vertellen over één van je eigen passies met de schrijver ervan. Intussen ben ik een beetje bekomen van de 5km van gisteren en ging de extensieve duurloop vandaag best goed. Ik ga echter wel passen voor de halve marathon van Cohe (11 november) en wil de eerstkomende weken gewoon de conditie verder opbouwen naar de eerste natuurloop in Lier einde deze maand.

2 opmerkingen:

Maarten zei

Ik heb van die auteur "Fietsen in de Alpen" gelezen en al veelvuldig gebruikt bij het uitstippelen van trajecten van onze jaarlijkse Mini-Ronde van Frankrijk. Heel handig en vlot geschreven boekske!

Twee bedenkingen bij je tekst wel:

- dat van dat zwarte woud is allemaal goed en wel, maar je bent toch niet vergeten dat je volgende zomer ook met ons mee moet naar de Alpen hé?

- en wat lees ik daar allemaal over passen voor de halve marathon van Cohe? De tocht der tochten, de enige echte herfstklassieker, de koers van de vallende bladeren... Daar kan je toch niet ontbreken? Mijn eigen conditie is momenteel ook helemaal niet wat ze zou moeten zijn, maar behoudens écht ingrijpende gebeurtenissen (lees: een geboorte morgen) zal ik zeker aan de start verschijnen! Die natuurlopen in Lier zijn eigenlijk toch niet meer dan een flauw afkooksel van het echte werk dat ieder jaar op 11 november op de bos- en veldwegen tussen Herentals en Vorselaar wordt geserveerd hé!

Johan zei

het zwarte woud, ik kijk er al naar uit!