donderdag, oktober 29, 2009

In memoriam: Louis Verlooy.


Beste Louis, Als aan de grond genageld stond ik, toen het nieuws bekend raakte van je overlijden. Als medestichter van Ac Herentals was de atletiekclub je leven.Altijd was je te vinden als harde werker op en naast de piste.Reeds vanaf mijn eerste looppassen als "kleine pagadder" kende ik je. Je kon boeien met sterke verhalen en grappige anekdotes, het was een plezier om naar je te luisteren. Trots was ik op mezelf toen je me een compliment influisterde over het verslag dat ik had geschreven van de B-meeting dit jaar in mei. Op de jaarlijkse veldloop van de Lilse Bergen stond je steevast aan de andere kant van het parcours in het bos. Net voor de pauze kwam je me vertellen dat de reclame die ik als speaker maakte over de jenevertent je ook wel interesseerde, maar dat de afstand te ver was om eens snel "over en 't weer te komen". Een beetje later lanceerde ik een oproep om de officials in het bos te bevoorraden. Na de wedstrijd kwam je me bedanken voor de koffie en de hartige zoetigheden. Ik zag je voor het laatst op de meeting van 18 september, waar je aan de kogelstand stond. Je vroeg of ik de kogel tijdens de wedstrijd wou "terugrollen". Uiteraard ging ik op het aanbod in. Beste Louis, je laatste startschot is gegeven, de laatste uitslag gemaakt. Rust nu maar in vrede. Dirk.

1 opmerking:

Peter zei

Schoon geschreven, Dirk. Louis blijft een monument in de clubgeschiedenis!