zaterdag, april 04, 2009

Licht op groen!

Na 2weken verplichte looprust was het het moment om te testen of de marathon lopen nog zin had. Vorige week zaterdag had ik al een 5km gelopen zonder pijn maar met een piepende ademhaling door een aanslepende verkoudheid op de onderste luchtwegen. Woensdagavond net voor de zwemtraining nog eens een 5km met Lore op de Finse piste verliep ook vlekkeloos en donderdagmorgen idem dito voor een 10km samen met ex-dreamteamer2008, Dirk en Lore.
Vrijdagmorgen nog eens onze nieuwe clubkledij op de racefiets gaan schouwen en Lore zei dat het goed was. De broek knelde een beetje, maar de kleuren pasten perfect bij haar fiets en daarvoor heeft ze zadelpijn over. Het oog wil ook wat. Vandaag had ik een duurloop van 3uur gepland. Als ik dit zonder pijn en zonder vermoeidheid kon lopen dan stond het licht op groen voor de Antwerp marathon. Bij de start geen pijn en soepele benen, na 10km kwam ik aan de achterzijde ten huize scone broer Lourens en liepen we samen tot aan de brug in Harelbeke, daarna via Beveren-leie terug naar Desselgem. Lourens had daar zijn 70minuten training erop zitten en voor mij volgde de laatste 10km. Terug thuis geen pijn gevoeld en ook geen vermoeid gevoel. Antwerp, here I come!

1 opmerking:

Eva Furnier zei

Johantje,

Fijn nog eens je voorbereidingen te kunnen volgen op je blog.
Véél succes toegewenst!
Groetjes,
Eva