maandag, maart 02, 2009

Oostende-Brugge 10miles


Met de opening van de wegklassiekers komt de lente stilaan in zicht. Niets te vroeg voor ons. Gedaan met cyclocross en zijn moddertoestanden. Zaterdag zijn we met enkele collaga's triatleten langs het parkoer van de opening van het wielerseizoen gaan kijken. Eerst naar enkele doortochten van het vrouwenpeloton in Omloop het Nieuwsblad en daarna naar de mannen. En het moet gezegd, we keken toch liever naar die voorbijflitsende meiden met gladde benen, mooie kontjes en bijbehorende attributen, op de fiets dan hun mannelijke tegenhangers. Zelfs in snelheid moeten ze niet veel onderdoen voor de heren. Lore en co zien natuurlijk liever de mannelijke konten voorbij zoeven. Zo zie je maar, voor elk wat wils. De rit zelf ging iets te snel voor mij. Ik had dit jaar nog maar 1uur op de fiets gereden en dan al direct 75km met enkele Vlaamse Ardennen hellingen deden mijn beentjes niet zo goed. Vooral met in het achterhoofd de wedstrijd van zondag. Zondag was het dan de beurt voor onze eerste westrijd, de 10miles van Oostende naar Brugge. Voor Lore en mij een test om te zien waar we stonden. Mijn vorige deelname was van 2000 geleden en toen liep ik 1.26'. Lore had hier vorig jaar onder ideale omstandigheden (wind in de rug, tempomaker Dirk Vanthuyne naast zich en volop in voorbereiding voor de Antwerp marathon) een schitterende 1.21'54" gelopen. De wind zat deze keer op kop en dat zag je ook aan de einduitslag. De toppers waren ongeveer 5minuten trager dan vorig jaar. Voor mij gingen de eerste 10km heel vlot, maar daarna voelde ik de benen stillekes leeglopen. De fietsuitstap de dag ervoor had teveel energie van mijn benen gevergd. Tempo moest ik lichtjes laten zakken en de hs ging verder de hoogte in. In 1.20'44" binnengekomen. Met deze tijd ben ik zeer tevreden, gezien de tegenwind en de geringe voorbereiding. Lore finishte in 1.32'39". Ze was aanvankelijk ontgoocheld, niet moe maar geen snelheid meer, maar na een klapke met haar trainer (de omstandigheden en de voorbereiding zijn nu anders) was de teleurstelling vlug over. Clubgenoot triatleet Ruben liep een schitterende tijd in 1.04'05", met een gemiddelde boven de 15/u! Ook Valerie kon 2' van haar tijd afdoen, een bewijs dat ze veel vooruitgang geeft gemaakt het laatste jaar.

Geen opmerkingen: