zaterdag, september 29, 2007

Slijk gegeten in Retie

Door de overvloedige regen van gisteren en vandaag lag het Prinsenpark in Retie er verzopen bij. Reeds tijdens de opwarmingsronde was er op sommige plaatsen geen doorkomen aan. Vandaag had ik me dus voorgenomen om deel te nemen aan deze recreatieve jogging. 15km, ofwel 5 rondjes van 3km in het mooie provinciale park in Retie. Onder normale omstandigheden liggen de loop(wandel)paden er droog en zeer goed beloopbaar bij, maar vandaag dus niet. Eigenlijk startte ik voor een doorgedreven training, einddoel vandaag was 15km lopen in één uur. Normaal gezien een haalbare kaart.De eerste drie ronden bleef ik netjes onder de 12' per doortocht, maar over halfweg voelde ik geen frisheid meer in de benen, en kwam uiteindelijk uit op 1u00'30". Het opdrijven van het aantal kilometers deed zich dus gevoelen. Meer vermoeid dan verwacht namen we een warme douche, en ging het snel huiswaarts. Toch heb ik genoten van het schitterende kader waarin deze jogging plaatsvond. Alleen het weer stak tegen, met als gevolg dat de sportzak bij thuiskomst 3kg meer woog, ten gevolge van het slijk.

Geen opmerkingen: